Volkswagen Passat 2,0 TDI BlueMotion chiptuning![]() Egy új B7-es Passat 2,0 TDI járt nálunk. Az autó épp túl van a bejáratáson, 2013-as évjárat. 2,0 TDI BlueMotion common-rail motor 177LE 6 -os DSG váltóval. 2012 év végétől gyártják, a 170LE-s (2010 11. hótól) verziót 5kW -al múlja felül (hivatalosan...). Az Autó eléggé fojtott, hiszen papiron 177LE, 380Nm, mi csak 173LE-t és 388Nm-t mértünk. Sokakban felmerül a kérdés, akkor miért is fojtott, ha közel tudja a gyári adatot, ráadásul ez a legerősebb verzió. Nos volt szerencsénk mérni jó néhány 170LE -s modellt, amik bizony 180LE körül teljesítettek alapból, tehát erősebbek voltak, mint a jelenlegi autónk. Azért nagyon nem csüggedtünk, mindjárt munkához is álltunk. A DSG váltó miatt ügyeltünk a maximális nyomatékra, csak addig húzzuk feljebb, ami még nem okoz neki problémát. A maximális teljesítményt (4000-es fordulatszám környéke) a hőterhelés korlátozza. A hő és mechanikai terhelés együttes hatásait figyelembe véve végül 209LE és 457Nm lett a végleges állapot. A teljesítményméréseket elemezve megfigyelhető, milyen szépen növekedett a nyomatékgörbe (barna és pontozott barna), sokkal egyenletesebb lett. Már 1500-as fordulatszámtól látszik a különbség, a legnagyobb differencia 1800-tól van. Élmény vele autózni... ![]() TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. ![]() ![]() Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
![]() ![]() VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás![]() ![]() ![]() Audi A6 C8 45TDI 231LE optimalizálás
![]() ![]() Ford S-max 2,0 EcoBlue 150LE programozásGyárilag épp elfogadható volt a nyomaték, de fent elfogyott a teljesítmény - Segítettünk rajta ![]() ![]() |