kapcsolat Segíthetünk? +36 30 972 7809
GALÉRIA RÓLUNK HÍREK ELÉRHETŐSÉG

Autokorbel chiptuning főoldal CHIPTUNING-TÍPUSOK RÉSZECSKESZŰRŐ-KIKÓDOLÁS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS SHOP GY.I.K

autokorbel chiptuning

ÉLET-KÉPEK

autokorbel chiptuning #0 autokorbel chiptuning #1 autokorbel chiptuning #2 autokorbel chiptuning #3 autokorbel chiptuning #4 autokorbel chiptuning #5 autokorbel chiptuning #6 autokorbel chiptuning #7 autokorbel chiptuning #8 autokorbel chiptuning #9 autokorbel chiptuning #10 autokorbel chiptuning #11 autokorbel chiptuning #12 autokorbel chiptuning #13 autokorbel chiptuning #14

Még több kép


ÉLET-VIDEÓK

Még több videó


GY.I.K-Gyakran Ismételt Kérdések

Chiptuning
Teljesítménymérés


Chiptuninggal kapcsolatban

Miért nem csinálják az autógyárak?


Az autógyárak a világ különböző részeire gyártják az autókat, minek következtében szélsőséges viszonyokhoz kell alkalmazkodniuk. Ilyenek például a különböző környezetvédelmi normák, hőmérséklet és légnyomás viszonyok, biztosítási, adózási kategóriák. Ezeknek köszönhetően jelentős tartalékot hagynak, amit érdemes kihasználni. Marketing okokból is vannak szoftveresen visszabutított verziók, amikor teljesen azonos motorból több verziót is piacra dobnak, pl. Mercedes 200 és 220 CDI 136 és 170LE –vel, vagy a VAG csoport 2,0 TDI CR motorjait is 110LE és 177LE közötti típusai. Nyilván ilyenkor a gyár jelentős felárral kínálja az erősebb modelleket. A VAG 2,0 TDI CR motorok 110LE-s verzióit például 195LE –re fel lehet húzni kizárólag chiptuninggal, hardveres változtatás nélkül.

Csökkenti a chiptuning a motor élettartamát, károsodik tőle a motor, vagy a hajtáslánc?


Egy jól, alaposan, teljesítménymérőpadon hangolt és fejlesztett normál verziójú tuningnál nem lépünk át semmilyen olyan határértéket (kipufogógáz hőmérsékletet, turbónyomást, nyomatékot, stb.), ami normál vezetési stílusnál idő előtti elhasználódást eredményezne. Az Autokorbel által tuningolt autók ugyanoly hosszú élettartamot teljesítenek, mint széria állapotban.

Befolyásolja a tuning a részecskeszűrő élettartamát?


Nem. A részecskeszűrő chiptuning után ugyanúgy működik tovább.

Változik tuning után az autó környezetvédelmi besorolása?


A tuning után ugyanúgy teljesíti a környezetvédelmi normákat, a füstgázértékek a határértéken belül maradnak.

Milyen motorokat lehet tuningolni?


Lehet akár diesel, benzin, szívó-, vagy turbó -motor, a lényeg, hogy motorvezérlő elektronikája legyen, ami prémium márkáknál már a 80-as években megjelentek.

Idősebb autókat is lehet tuningolni?


A lényeg, hogy jó állapotban legyen a motor, és legyen motorvezérlő elektronikája.

Lehet új autót tuningolni? Kb. hány kilométertől?


Kb. 3000 km-t érdemes beletenni tuning előtt, hogy minden alkatrész rendesen összekopjon.

Csökken, vagy nő a fogyasztás a tuning után?


A nagyobb nyomatéknak köszönhetően személyautóknál néhány dl/100km –el, kisebb teherautóknál 0,5-1l –el, kamionoknál 2-3 l –el csökken az átlagfogyasztás ugyanolyan vezetési stílus mellett. Magyarázat: a nagyobb nyomatéknak köszönhetően alacsonyabb fordulatszám tartományban használhatjuk az autót, ahol jobb a hatásfok, kisebbek a hajtásveszteségek. (A pillanatnyi fogyasztás természetesen nő a maximális gyorsításnál, de hamarabb felgyorsul az autó, így hamarabb visszavehetjük a gázt.)

Előre megírt, vagy egyedi programot kap az autó?


Minden esetben kiolvassuk az autó eredeti programját a motorvezérlő elektronikából és azt egyedileg az adott autóra módosítjuk. Ilyenkor nagy jelentősége van, hogy ha teljesítménymérőpadon mérjük tuning előtt is az autót, jobb beállítást tudunk készíteni, mint mérés nélkül. Ezért javasoljuk a teljesítménymérést tuning előtt és után.

Szükséges tuning után magasabb oktánszámú benzint használni?


Nem szükséges. Megoldható 95 –ös üzemanyaggal is a chiptuning, de jobb eredményeket lehet elérni 98, vagy 100 –as oktánszámmal, ezért bizonyos típusoknál javasoljuk a jobb benzint. 95 –ös üzemanyag használatakor a kopogásérzékelő úgy is érzi a különbséget és visszaveszi a gyújtásszöget, vele együtt a teljesítmény is csökken (a 100-as hoz képest).

Szükséges prémium gázolaj, vagy normál is elég?


Diesel motoroknál nem függ jelentősen a teljesítmény az üzemanyagtól. A prémium minőségű üzemanyagban több és jobb adalék van, ami a lerakódásokat, kopást és a fogyasztást csökkenti. Ennek igazából részecskeszűrős motoroknál van jelentősége, ahol az alacsony cetánszám (ami az olcsóbb üzemanyagra jellemző) rontja annak élettartamát. Tuningtól függetlenül javasolunk időnként prémium gázolajat tankolni, hogy áttisztítsa a porlasztócsúcsokat és kitakarítsa a lerakódásokat.
Részecskeszűrő nélküli dieseleknél megfigyelhető, hogy prémium üzemanyag használatával lényegesen kevésbé füstöl az autó.

Szükséges a sűrűbb szervizelés?


Nem. Az előírt szervizciklusokat ugyanúgy be kell tartani.

Mennyi ideig tart a chiptuningot elvégezni?


Általában 2-4 óra között teljesítményméréssel együtt.

Mennyi idővel előtte kell tuningra bejelentkezni?


Általában 2-3 nappal tuning előtt érdemes időpontot egyeztetni. Ezt megteheti telefonon, email -ben vagy akár személyesen irodánkban.

Azonnal érezhető a chiptuning?


Amint az optimalizált szoftvert beprogramoztuk a motorvezérlőbe, az autó rendelkezik a teljesítmény- és nyomaték-többlettel. Sok újabb, korszerű motorvezérlőnél, csak egy bizonyos távolság megtétele, az un. adaptációs vagy tanulási értékek felülírása után éri el a teljes teljesítményt. Ez az érték általában 2-3 LE, amivel erősebb lesz a motor az adaptáció után.

Tönkre mehet (elfelejti a motorvezérlő) idővel a chiptuning? Visszaáll a gyári állapotra?


Nem. A motorvezérlő fő szoftvere, amit a chiptuningnál módosítunk, önmagától nem változhat. Egy un. checksummal le van védve. Amennyiben akár 1 bit megváltozna a főprogramban, cheksumhiba miatt be sem indulna az autó.

Mi történik, ha frissítik az autóm szoftverét a szervizben?


Szoftverfrissítést a szervizek csak indokolt esetben, ritkán végeznek, amennyiben a motorvezérlőre alkalmaznak szoftverfrissítést (más vezérlő elektronika, pl: ABS/ESP, klíma, automataváltó, fedélzeti, műszerfalcsoport, stb. frissítése nem érinti a motorvezérlőt, így a tuningot sem), abban az esetben felülírják a tuningot, ilyenkor visszaáll az autó alapállapotra. Ha ez előfordul és jelentkezik nálunk, egy 10000Ft (+ÁFA) -os újraprogramozási összegért megírjuk a korábbi beállításokat az új szoftververzióra is. Ilyenkor már nem szükséges újra teljesítménymérés, hacsak azt valami egyéb ok nem indokolja.

Mi a különbség az ECOtuning és normál tuning között?


Az ECOtuningnál csak a nyomatékot emeljük, aminek a maximuma az alsóbb fordulatszámokra jellemző, azonban a felső fordulatszámnál jelentkező teljesítménycsúcsot nem emeljük. Tehát alsó fordulatszámon emelünk, felül nem. Ennek következtében a nagyobb nyomaték miatt a fogyasztáscsökkenés jelentkezik, viszont magasabb fordulatszámon nem lesz erősebb az autó, így az önkontrollt kevésbé gyakorló vezetők nem tudnak feleslegesen fogyasztást növelő teljesítményt kivenni az autóból.

Mi nem sok értelmét látjuk az ECOtuningnak, mivel a normál tuningnál ugyanúgy jelentkezik a fogyasztáscsökkenés megfelelő használat mellett, azonban, ha szükség van, a többlet teljesítmény is elérhető magasabb fordulatszámon.




Teljesítményméréssel kapcsolatban

Káros -e a teljesítménymérés?


Nem. A teljesítménymérés nem terheli jobban a motort, mint egy padlógázas gyorsítás közúton kb. 3 - 4. sebességi fokozatban 1500-as fordulatszámtól leszabályozási fordulatszám közeléig. Turbós motorokat nem kell leszabályozási fordulatszámig mérni, hiszen maximális teljesítményüket már kb. 1000 ford. / perccel hamarabb leadják.

Mennyi ideig tart egy teljesítménymérés?


A teljesítménymérés időtartama kb: ½ -1 óra.

Milyen követelményeknek kell megfelelni a méréshez?


Az első és hátsó vonószemeknek hozzáférhetőnek kell lenni. Amennyiben nem férünk hozzá valamilyen átépítés miatt, akkor más lefogatási pontot kell keresni.

Az autó szabad hasmagasságának minimum 7 cm –nek kell lennie. (Ez extrém módon leültetett autóknál lehet probléma)