kapcsolat Segíthetünk? +36 30 972 7809
GALÉRIA RÓLUNK HÍREK ELÉRHETŐSÉG

Autokorbel chiptuning főoldal CHIPTUNING-TÍPUSOK RÉSZECSKESZŰRŐ-KIKÓDOLÁS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS GY.I.K

autokorbel chiptuning

CHIPTUNING - ECOTUNING - INFORMÁCIÓ

Mi az a chiptuning?

A chiptuningnál a motorvezérlő elektronika (ECU = Electronic Controller Unit) szoftverét módosítjuk. A gyártó által meghagyott tűréseket kihasználva különböző paraméterek (üzemanyag mennyiség, előgyújtás/előbefecskendezés, turbónyomás, stb.) értékeit korrigáljuk egy erősebb, optimálisabb beállítás érdekében. Az ECU különböző mérési értékekből (fordulatszám, gázpedálállás, hűtővíz-, üzemanyag-, beszívott levegő- hőmérséklet, légtömeg, stb.) kiindulva szabályozza, vezérli, felügyeli a motor különböző paramétereit, pl.: befecskendezett üzemanyag mennyiség, előbefecskendezés, előgyújtás, turbónyomás, fordulatszámkorlátozás, sebességhatárolás (V-max), stb.

Chiptuning 3D görbe

Turbómotoroknál általában 15- 40% között, szívómotoroknál 6-12% között tudjuk a teljesítményt, nyomatékot emelni.

A chiptuning után azonos vezetési stílus esetén a legtöbb esetben a fogyasztás is csökken az optimálisabb beállításnak és a nagyobb nyomatéknak köszönhetően. Alacsonyabb fordulatszámon ugyanis jobb a motor hatásfoka és kisebbek a hajtásveszteségek.

A chiptuning menete:

Chiptuning előtt hibatároló kiolvasással és teljesítményméréssel meggyőződünk, hogy nincs –e valami hibája az autónak, ami a chiptuningot érintheti. (Ha jelentősebb hibát találunk, javasoljuk, hogy érdemes tuning előtt orvosolni a problémát)

Teljesítménymérés
Kiolvassuk a motorvezérlő elektronika eredeti szoftverét, elmentjük, archiváljuk. (Az eredeti program bármikor visszaállítható ha szükséges, akár az autó eladása miatt, vagy bármely más okból)
Ezután következik a kiolvasott szoftvert módosítása. Itt a korábban kifejlesztett módosításokat ültetjük át felhasználva a teljesítménymérésnél kapott adatokkal, figyelembe véve esetleges egyedi kívánságokat. A módosítás mindig egyedileg történik az adott autóra.
A tuningolt szoftvert beprogramozzuk a motorvezérlő elektronikába.

Audi R8 chiptuning programozása
Teljesítményméréssel ellenőrizzük a változásokat.
Kiértékelés után, ha szükséges ismét módosítjuk a tuningszoftvert, beprogramozzuk, majd ellenőrizzük teljesítményméréssel. Ha kell többször is megismételjük a műveleteket. A végén egy tökéletesen behangolt egyedi beállítást kap az ügyfél.

A chiptuningok fejlesztése:

Egy - egy új típus, új motor tuningolását komoly fejlesztői munkák előzik meg. A fejlesztés során egy – egy tesztautón végzünk módosításokat teljesítménymérőpadon, miközben diagnosztikai műszerekkel csatlakozva mérjük a releváns adatokat (pl. kipufogógázhőmérséklet, lambda, turbónyomás, előbefecskendézés, előgyújtás, beszívott levegő hőmérséklet, stb.). Itt készül el egy alapbeállítás, amelyet később az ügyfél autók chiptuningolásánál felhasználunk. A fejlesztéseknél nagy hangsúlyt fektetünk az eredetei állapotnak megfelelő élettartamra, környezetvédelmi értékek betartására, dinamikusabb, sportosabb, optimálisabb beállításra és a fogyasztás csökkentésére. Nemzetközi kapcsolataink, partnereink közötti rendszeres tapasztalatcsere garantálja fejlesztéseink eredményességét.

Chiptuning 2D görbe

Normál chiptuning és ECOtuning

Manapság nagyon divatos kifejezés az ecotuning, amit az egyre dráguló üzemanyag miatt előszeretettel használnak. De mi is a különbség a normál chiptuning és az ecotuning között?
Az ECOtuningnál csak a nyomatékot emeljük, aminek a maximuma az alsóbb fordulatszámokra jellemző, azonban a felső fordulatszámnál jelentkező teljesítménycsúcsot nem emeljük. Tehát alsó fordulatszámon emelünk, felül nem. Ennek következtében a nagyobb nyomaték miatt a fogyasztáscsökkenés jelentkezik, viszont magasabb fordulatszámon nem lesz erősebb az autó, így az önkontrollt kevésbé gyakorló vezetők nem tudnak feleslegesen fogyasztást növelő teljesítményt kivenni az autóból.
Mi nem sok értelmét látjuk az ECOtuningnak, mivel a normál tuningnál ugyanúgy jelentkezik a fogyasztáscsökkenés megfelelő használat mellett, azonban, ha szükség van, a többlet teljesítmény is elérhető magasabb fordulatszámon.
Ha valaki mégis ilyen beállítást szeretne, természetesen azt is szívesen elkészítjük.

Kérjük, olvassa el részletes, alapos gyakran ismételt kérdések (GYIK) című oldalunkat, ahol rengeteg érdekes és hasznos információt talál chiptuninggal és teljesítményméréssel kapcsolatban!

Teljesítményméréssel kapcsolatos részletes oldalunkat is ajánljuk figyelmébe!

Ha nem talált választ, kérjük, keressen bizalommal elérhetőségeinken!