Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálás![]() Legutóbb egy közkedvelt, 150 lóerős dízel VW Passat B8 2.0 TDI hatásos teljesítménynöveléséről számoltunk be oldalunkon. Időközben számos típus járt nálunk, de ezúttal a Passat B8-cal azonos MQB alapokon nyugvó testvérmodell, vagyis a Skoda Superb kerül terítékre, vagyis a mérőpadra. A cseh puttonyosban is egy kétliteres, négyhengeres turbómotort találunk, azonban nem TDI, hanem TSI, tehát benzines kivitelben. Az EA888 kódjelű erőforrás az első évjáratokban nem volt egy gondtalan erőforrás, de a gyártó a folyamatos fejlesztések révén sorra kiküszöbölte a hibákat és az elmúlt években már egy kifejezetten megbízható, kiforrott motornak számít. Az EA888 jelenleg negyedik generációját tapossa és újdonságnak számít, hogy immár a legújabb, 4. generációs, Euro 6D normájú 2.0 TSI-khez is kínálunk motoroptimalizálást, amelyekben az ún. Simos19 (Continental) motorvezérlő található. Vendégünk, a 2020-as évjáratú ráncfelvarrott Superb kombi szériaállapotában is szépen szedte a lábát: a papíron 272 lóerőt és 350 Nm-t egy 7-fokozatú DSG váltó továbbítja mind a négy kerékhez, a gyári adatok szerint 5,6 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt biztosítva a nagy Skodának. Műhelyünket elhagyva viszont ennél is komolyabb menetteljesítményekre képes a visszafogott megjelenésű autó, igazi ‘sleeper’ lett belőle. A 2019-től szériában járó benzines részecskeszűrő (ún. OPF/GPF) fojtása ellenére parádés értékeket értünk el a szoftveres tuninggal: beavatkozásunkat követően ‘százas' benzinnel immár több mint 340 lóerőt és közel 470 Nm-t produkált a feltöltött négyhengeres profi teljesítménymérő padunkon, nagyon szép teljesítmény- és nyomatékgörbét felmutatva, mégpedig úgy, hogy a gyári szoftverrel az ígért értékekhez képest kicsit alulteljesített a motor: szériaállapotában 268 lóerőt ‘tudott’, maximális forgatónyomatéka pedig nem érte el a 340 Nm-t sem. Az aprólékos munkával az eredeti görbében látható enyhe nyomatékbeesést is sikerült kiküszöbölni a 3500-4500/perces tartományban. Mért maximális értékek a tuning előtt: 268 lóerő és 338 Nm (gyári adatok: 272 lóerő és 350 Nm) Mért maximális értékek a tuning után: 343 lóerő és 466 Nm A 250km/h -s maximális sebesség korlátozót (V-max) kikapcsoltuk. A programozást a vezérlő elektronika felnyitása nélkül végeztük. Ha érdekel a munkánk, szeretettel várunk egy tuning erejéig, vagy ha csak teljesítménymérést szeretnél, keress bizalommal üzletünkben, Facebook oldalunkon, Email -en, vagy telefonon! Ha tetszik a munkánk, kövesd oldalunkat és lájkolj minket! ![]() TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálás![]() ![]() ![]() Volvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. ![]() ![]() Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. ![]() ![]() Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálás![]() ![]() ![]() BMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálás![]() ![]() ![]() Mercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. ![]() ![]() VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás![]() ![]() ![]() |