kapcsolat Segíthetünk? +36 30 972 7809
GALÉRIA RÓLUNK HÍREK ELÉRHETŐSÉG

Autokorbel chiptuning főoldal CHIPTUNING-TÍPUSOK RÉSZECSKESZŰRŐ-KIKÓDOLÁS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS SHOP GY.I.K

autokorbel chiptuning

ÉLET-KÉPEK

autokorbel chiptuning #0 autokorbel chiptuning #1 autokorbel chiptuning #2 autokorbel chiptuning #3 autokorbel chiptuning #4 autokorbel chiptuning #5 autokorbel chiptuning #6 autokorbel chiptuning #7 autokorbel chiptuning #8 autokorbel chiptuning #9 autokorbel chiptuning #10 autokorbel chiptuning #11 autokorbel chiptuning #12 autokorbel chiptuning #13 autokorbel chiptuning #14

Még több kép


ÉLET-VIDEÓK

Még több videó


Közvetlen benzinfecskendezés, szívóoldali kokszlerakódás

Napjainkban rengeteg benzines autóban már közvetlen befecskendezés található. Ennek számos előnye van, ám van pár nemkívánatos tulajdonsága is. Erről pár gondolatot összeszedtünk, hogy Önöknek is legyen némi rálátása erre a témára.

Közvetlen benzinbefecskendezés ábra

Benzinbefecskendezés - YouTube

A közvetlen benzinbefecskendezésnél a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik. Viszonylag nagy, 50-150 baros nyomással történik, (szemben a hagyományos injektorok 2-5 baros nyomásával), ezért a tankban lévő tápszivattyút kiegészítették egy nagynyomású üzemanyagpumpával, ami a befecskendezéshez szükséges nyomást állítja elő. A gyártók rengeteg változatot készítenek belőlük. Létezik egyszerű szívó üzemű, turbós, kompresszoros és turbó-kompresszoros is. Elnevezésből is rengeteg létezik. Néhány ezek közül: a Fiat JTS, a GM SIDI, a Mazda DISI, Skyactiv-G, a Mitsubishi GDI, a Renault IDE, a Citroën HPi, a VW FSI, TFSI, TSI, a Ford EcoBoost, GTDI jelölést használ és még akad bőven.

Ez a technológia egy új problémát vetett fel, ami eddig a benzines autóknál ismeretlen volt. Mondhatni felvett egy dízeles szokást. Ez a szívó oldali kokszosodás. Az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt pedig, ez csak hatványozódik. A forgattyúsház szellőztetés, a kipufogógáz visszavezetés az EGR szelepen keresztül, és a feltöltővel rendelkező motorok esetén a töltőlevegővel érkező jó estben minimális motorolaj is szintén a szívócsőbe kerülnek és lerakódnak a szívószelepek szárán és hátoldalán. A kokszképződés nem egyik napról a másikra keletkezik, hanem az első kilométertől szépen folyamatosan alakul ki ezért mire a tulajdonosoknak feltűnik, hogy valami nincs rendben, addigra már bőven kialakult a vastag kokszréteg. Használattól függően, hogy városi vagy hosszú távú autópályás ingázásokra használják úgy 30-50ezer és 130ezer kilométer között jelentkeznek az első „tünetek”. A hagyományos szívócső-befecskendezés estén ilyen probléma nem merül fel, mert a befecskendezett üzemanyag tisztán tartja a szelepeket és a hengerfej szívócsatornáit.

Közvetlen  benzinbefecskendezés problémák

Közvetlen benzinbefecskendezés kokszosodás

Közvetlen benzinbefecskendezés kokszlerakódás okozta problémák

Sajnos a szívóoldalon keletkezett lerakódások, rengeteg problémát okoznak. Égéskimaradást, egyenetlen járást, kopogásos égést, rángatást, a leváló darabok a motorba kerülve sérülést okozhatnak, sőt a turbótöltőt és a katalizátort is károsíthatják. A teljesítményéből is fokozatosan veszít az autó, ami a mi munkánkra nézve is nagyon rossz hatással van. A hozzánk érkező autóknál eredeti állapotban a teljesítménymérésekor kiderül, hogy jó pár lóerő bizony hiányzik belőlük. Az autóban eltárolt hiba még nincs, de mégis rosszul „muzsikál” a padon, ez sok esetben már a kokszosodásra utal. 

A szívócsatorna és szívószelep megtisztítására rengeteg módszert alkalmaznak. Vannak közöttük, alapos és ajánlott módszerek, de vannak, amiket nem javasolnánk ügyfeleinknek. Van ahol részleges motormegbontással mechanikus tisztítást végeznek, ebből is több változat létezik és van ahol ezt kiegészítve különböző vegyi anyagokkal teszik hatásosabbá. Létezik még járó motornál történő „tisztítás”, ami nagyon nem javasolt! Valami oldószeres vegyszert szív be a járó motor, ez elvileg leoldja a koksz lerakódásokat, de a leváló darabok a motorba kerülve a fent említett károkat okozhatják, plusz ki tudja, mit tesz a katalizátorral az az anyag, ráadásul semmilyen vizuális megerősítés nincs a kokszosodás mértékéről, sem pedig a tisztítás eredményességét illetően!!! A legköltségesebb és időigényesebb mind közül a motor szétszerelése és teljes tisztítása, ám ez a leghatásosabb is.

A szemcsefúvással történő tisztítás egy nagyon jó kompromisszum. Költséghatékonyabb és jóval rövidebb idő alatt elkészül, mint egy teljes szétszedésen átesett autó esetében, és a tisztítás hatása is ugyan olyan tökéletes. Erről a technológiáról bővebben az alábbi, belinkelt cikkben olvashatnak.

Totalcar - Magazin - Szívócsatorna és szeleptisztítás dióhéjszórással

Közvetlen benzinbefecskendezés tisztítás dióhéjjal

Itt az Autokorbelnél ( Chiptuning: Autokorbel - Speed it up! chiptuning ) ügyfeleinknek a lehető legjobb minőségben végezzük autóik szoftveres tuningját, de a jó tuninghoz elengedhetetlen a jó és hibamentes autó. A fent leírt problémával, egy egyszerű tuning előtti állapotfelméréssel, vagy bármilyen meghibásodással kapcsolatban legyen szó benzines vagy dízel üzemű autóról mi a Novoth Autószervizt ( Kezdőoldal - Novoth autószerviz ) ajánljuk ügyfeleinknek.





TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREK

Mazda 6 2,0 CD 140LE chiptuning

Mazda 6 2,0 CD 140LE chiptuning


Autokorbel chiptuning: 171LE, 396Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

Mercedes W251 R300 CDI 190LE chiptuning

Mercedes W251 R 300 CDI chiptuning


Autokorbel chiptuning: 257LE, 552Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

Skoda Octavia III 1,8 TSI 180LE chiptuning

Skoda Octavia III 1,8 TSI 180LE 2 chiptuning


Autokorbel chiptuning: 238LE, 361Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

VW CC 2,0 TDI CR 184LE chiptuning

VW CC 2,0 TDI CR 184LE chiptuning


Autokorbel chiptuning: 222LE, 426Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

BMW F30 330d 258LE chiptuning_

BMW F30 330d 258LE chiptuning 2


Autokorbel chiptuning: 326LE, 660Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

Audi A6 C7 3,0 BiTDI 313LE chiptuning

Audi A6 C7 3,0 BiTDI 313LE chiptuning


Autokorbel chiptuning: 366LE, 777Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

Ford Focus 2,0 TDCI 115LE chiptuning

Ford Focus 2,0 TDCI 115LE chiptuning


Autokorbel chiptuning: 171LE, 355Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

VW T5 2,5 TDI PD 174LE chiptuning

VW T5 2,5 TDI 174LE chiptuning


Autokorbel chiptuning: 202LE, 452Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

Audi A4 B8 2,0 TFSI 225LE chiptuning

Audi A4 B8 2,0 TFSI 225LE chiptuning


Autokorbel chiptuning: 318LE, 446Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére

Mercedes W212 E350 CDI 231LE chiptuning

Mercedes W212 E350 CDI 231LE chiptuning


Autokorbel chiptuning: 280LE, 671Nm...

Teljes hír...

oldal tetejéreoldal tetejére